Bibliografie
Amabile, T. M. (1983). The social psychology of creativity: A componential
conceptualization. Journal of Personality and Social Psychology.
Bandura, A. (1997). Self-Efficacy: The exercise of control. New York, NY: W. H. Freeman.
Bruijn, P. d. (2015). Visual Thinking Strategies. Opgehaald van https://kennisplatform.specialarts.nl/home/blog/17-visual-thinking-strategies-een-inspirerende-methode-om-jezelf-en-de-wereld-om-je-heen-te-ontdekken
Chi, L. (2004). Achievement goal theory. Opgehaald van https://www.researchgate.net/profile/Kenneth_Barron2/publication/296636556_Revision_of_achievement_goal_theory_Necessary_and_illuminating/links/56e1637908aec09a8bbee7c7.pdf
Cortina, P. (2018). The power of Inquiry-Based Coaching. Opgehaald van Innerland: https://www.innerland.com/journal/ibc
Csikszentmihalyi, M. (1990). Flow: The Psychology of Optimal Experience. New York: Harper and Row.
Dewey, J. (1933). How We Think: A Restatement of the Relation of Reflective Thinking to the Educative Process.
Dewulf, L. (2009). Ik kies voor mijn talent. Schiedam: Scriptum.
Dieleman, A. & De Beer, F. (2010).
De eigen wereld van het kind. Oriëntatie
op de leefwerelden van kinderen, Busum:
Coutinho.
Feldman, R. S. (2016). Ontwikkelingspsychologie. Amsterdam: Pearson P T R.
Hmelo-Silver, C. D. (2007). A Response to Kirschner, Sweller.
Jolles, J. (2017). Tienerbrein. Amsterdam: Amsterdam University Press.
Manen, van M., (2016). The Tact of Teaching: The Meaning of Pedagogical Thoughtfulness. London: Taylor & Francis.
Marzano, R.J. (2012). Leren in 5 dimensies. Assen: Koninklijke van Gorcum b.v.
Maslow, A. H. (2019). A Theory of Human Motivation. Independently Published.
Peetsma, T., & Veen, I. van der (2008). Een tweede onderzoek naar de beïnvloeding van motivatie bij vmbo-leerlingen. Amsterdam: SCO-Kohnstamm Instituut.
Pinker, S. (2007). How the Mind Works. New York: W. W. Norton & Company.
Ros, A., Castelijns, J., van Loon, A., & Verbeeck, K. (2017). Gemotiveerd leren en lesgeven. Bussum: Coutinho.
Russell J. Quaglia, M. J. (2017). Aspire High. USA: Corwin.
Russell Quaglia, M. C. (2017). Lef om te luisteren - met leerlingen werken aan de kwaliteit van onderwijs. Soest: Uitgeverij Pica.
Savater. F. (2015). Het goede leven - Ethiek voor de mensen van morgen. Utrecht: Bijleveld Uitgeverij
Savery, J. D. (1995). Problem based learning: an instructional model and its constructivist.
Schaufeli W. B. & Van Dierendonck D. (1993). The construct validity of two burnout measures. Journal of Organizational of Behavior.
Spencer, E., Lucas, B., & Claxton, G. (2012). Progression in creativity: Developing
new forms of assessment: A literature review Creativity, Culture and Education.
Spronken-Smith, R. B. (2008). Where might sand dunes be on Mars? Engaging students through inquiry-based learning in geography. Journal of Geography in Higher Education.
Stevens, L.M. (2014). Zin in leren. Leuven-Apeldoorn: Garant.
Stevens, L., & Bors, G. (2018). Pedagogische Tact. Antwerpen: Maklu, Uitgever.
Teeuwisse, C. B. (2013). De basis van talentontwikkeling. Talent College
Wilde, J. v. (2015). Identiteitsontwikkeling en
leerlingbegeleiding. Bussum: Uitgeverij Coutinho.
